Navigare
A aparut lucrarea ,,ÅžTIINÈšE ALE NATURII (nou...
A aparut lucrarea ,,Matematică şi Explorarea...
A aparut lucrarea ,,Culegere de exerciţii şi...
A aparut lucrarea ,,MATEMATICÄ‚ ÅžI EXPLORAR...
A aparut lucrarea ,,Ora de lectura. Clasa IIIâ€
|
 | EducaÅ£ie pentru sănătate Clasele I-IV | | | | Călugăriţă Angelica | | Auxiliar | | Opţionale | | I-IV | | 978-973-7655-17-2 | | 2009 | | 224 | | 23x16cm | | |  | | 13.9RON | |
|
    Lucrarea constituie un instrument util în dezvoltarea componentei de educaÅ£ie pentru sănătate in ciclul primar, atât în cadrul unui curriculum cât ÅŸi ca activităţi extracurriculare ÅŸi extraÅŸcolare.InformaÅ£iile cuprinse in aceasta lucrare vizează:
- cunoaşterea şi aplicarea normelor de igienă personală;
- cunoaşterea factorilor din mediul extern care influenţează sănătatea individului;
- păstrarea şi promovarea sănătăţii individuale prin prevenirea îmbolnăvirilor;
- formarea de priceperi, deprinderi şi obişnuinţe de aplicare corectă a normelor igienico-sanitare;
- dezvoltarea unor deprinderi şi comportamente specifice educaţiei pentru sănătate.
Sănătatea constituie pentru toţi temelia pe care se clădeşte fericirea. Ocrotirea sănătăţii trebuie să pună accentul pe măsurile cu caracter preventiv. În acest cadru, un loc important revine şi educaţiei pentru sănătate a tuturor copiilor, adică a dobândirii de cunoştinţe solide în acest domeniu precum şi a formării unor deprinderi igienice corecte.
|
|
|
|
| 1.NOÅ¢IUNI ELEMENTARE DE ANATOMIE ÅžI FIZIOLOGIE
1.Corpul omenesc
2.Rolul organelor în corp
3.Rolul organelor de simţ
4.Sănătatea şi etapele vieţii
5.Sănătatea şi boala
2.IGIENA PERSONALÄ‚
1.Despre igiena personală
2.Cum ne apărăm sănătatea
3.Igiena dinţilor
4.Igiena nasului
5.Igiena urechii
6.Igiena analizatorului vizual
7.Igiena picioarelor
8.Igiena părului
9.Igiena mâinilor şi a unghiilor
10.Reguli de igienă intimă.
11.Igiena îmbrăcămintei
12.Igiena încălţămintei
13.Ce sunt HIV ÅŸi SIDA ?
14.Tuberculoza (TBC)
3.ACTIVITATEA ÅžI ODIHNA
1.Regimul de activitate şi odihnă al elevului
2.Educaţia fizică, sportul şi turismul
4. SĂNĂTATEA MEDIULUI
1.Mediu înconjurător mediu sănătos
2.Curăţenia în clasa şi şcoala mea
3.Poluarea aerului
4.DeÅŸeurile
5. SĂNĂTATEA MINTALĂ
1.AutocunoaÅŸtere
2.Eu şi ceilalţi, locul meu în colectiv
3.Diferiţi şi totuşi la fel
4.Solidaritatea cu persoanele cu nevoi speciale
5.Identificarea şi controlul emoţiilor
6.Recompense şi satisfacţii
7.Porecle şi etichetări
8.Reacţii de teamă: faţă de învăţător, părinţi, note
6.SĂNĂTATEA ALIMENTAŢIEI
1.Alimentaţia sănătoasă
2.Iodul în alimentaţie
3.Termenul de valabilitate al alimentelor
4.Dulciurile
7.SĂNĂTATEA REPRODUCERII ŞI A FAMILIEI
1.Eu şi familia mea. Roluri în familie
2.Diferenţele între fată/ băiat.
8.CONSUMUL ÅžI ABUZUL DE SUBSTANÅ¢E TOXICE
1.Substanţe dăunătoare sănătăţii
2.Cum să spui NU! îndemnului de a consuma substanţe toxice
9.ACCIDENTE, VIOLENŢĂ, ABUZ FIZIC
1.Agresivitatea în mediul şcolar
2.Drepturile mele / drepturile copilului
3.Jocul - între dinamism şi agresivitate
4.Modalităţi de prevenire a accidentelor
BIBLIOGRAFIE SELECTIVÄ‚
| |
|