Informatii carte:

Literatura pentru copii Cls a II-a

Autori: Călugăriţă Angelica, Crăciun Gabriela
Tip: Auxiliar
Materie: Opţionale
Clasa: II
ISBN: 973-85418-5-9
Data aparitiei: 2001
Pagini: 120
Format: 25x17cm
   
Pret: 12.9RON
Descriere:
   Studiul disciplinei opţionale „Literatura pentru copii” la clasa a II-a îi va ajuta pe elevi să fie capabili să înţeleagă lumea din jur, să comunice şi să interacţioneze cu semenii, exprimându-şi gânduri, stări, sentimente, opinii, să fie sensibili la frumosul din natură şi cel creat de om. De asemenea, acesta disciplina de studiu este bine venită imediat după terminarea clasei I, deoarece contribuie la consolidarea deprinderilor de lectură, la creşterea vitezei cititului, la înţelegerea semnificaţiei mesajului şi la dezvoltarea expresivităţii citirii. Nu trebuie neglijat nici aportul pe care exerciţiile efectuate îl va aduce asupra activizării şi nuanţării vocabularului copiilor, la înţelegerea utilizării practice a limbii noastre materne.
În acest scop vor fi studiate texte literare variate, iar sarcinile de lucru propuse, de dificultăţi diferite se adresează atât elevilor cu ritm lent de învăţare, cât şi celor „capabili de performanţe şcolare.”
Activităţile ce se vor desfăşura pe parcursul întregului an şcolar îi va apropia mai mult de lumea cărţilor şi-i va ajuta să facă din lectură o plăcere, căci “Nu e altă şi mai frumoasă şi mai de folos în toată viaţa omului zăbavă decât cetitul cărţilor” (Miron Costin).
Pagini mostra:
pagina 5
pagina 36
pagina 45
Din cuprins:
   Unitatea 1. CĂLĂTORIE ÎN LUMEA CĂRŢILOR
1. Povestea cărţii
2. Cartea - comoară de înţelepciune
3. Bucuria lecturii
4. Aprofundarea temei
5. Probă de evaluare
Texte suplimentare
•Cartea, de Victor Tulbure
•Cartea, de Natalia Paşa
•Cum să învăţăm carte, de G.A Maxim
•Înţelepciunea din proverbe şi zicători
•Gânduri despre carte
•Cele mai mari biblioteci din lume
•Liliputanii din lumea cărţilor
Unitatea 2. LAUDĂ LIMBII ROMÂNE
1.Să vorbim despre limba română
2.Bogăţia de sensuri
3.Probă de evaluare
Texte suplimentare
•Limba românească, de I.Creangă
•Frumoasă-i limba noastră, de Grigore Vieru
•Limba, de Leonida Lari
•Limba noastră, de Cicerone Teodorescu
•Scriitorii noştri despre limbă
Unitatea 3. SĂ FIM MAI BUNI ( fabule )
1.Despre muncă şi lene
2.Despre bine şi rău
3.Despre viclenie şi prostie
4.Aprofundarea temei
5.Probă de valuare
Texte suplimetare
•Boii şi osia, Esop
•Boierul şi argatul, de G. Topârceanu
•Măgarul şi calul, de Lev Tolstoi
•Lupul şi veveriţa, de Lev Tolstoi
•Corbul şi vulpea,de la Fontaine
Unitatea 4. LEGENDE FERMECĂTOARE
1.Legenda lăcrămioarelor
2.Legenda Florii –Soarelui
3.Legenda ciocârliei
4.Legenda albinei şi a păianjenului
5.Aprofundarea temei
6.Probă de evaluare
Texte suplimentare
•Legenda ghioceilor
•Povestea viorelei
•Legenda cucului.
•Ciocârlia, de Ion Agârbiceanu
Unitatea 5. MAMA, FIINŢA CEA MAI DRAGĂ
1.Tu eşti, mamă !, de P.D. Popescu
2.Rugăciunea unei mame, de M. Eminescu
3.E ziua ta, măicuţa mea (Serbare şcolară )
Unitatea 6. PRIETENIA – UNA DIN CELE MAIA MARI BUCURII ALE VIEŢII
1.Prietenia dintre necuvântătoare
2.Pritenia dintre oameni
3.Probă de evaluare
Texte suplimentare
•Cei trei prieteni
•Ţapul şi şarpele, de P. Ispirescu
•Cei doi prieteni, de Lev Tolstoi
•Prietenul meu Garrone, de Ed.de Amicis
Unitatea 7. COPILĂRIA - ŢARA INOCENŢEI
1.Ce estre copilăria ?
2.Ce este un copil ?
3.Cum este un copil ?
4.Cine ocroteşte un copil ?
5.Educaţia copiilor în familie
6.Copilărie fericită (şezătoare)
Recapitulare finală
ANEXĂ
Argument
Programă şcolară
Planificare calendaristică
Proiectarea unitatilor de invatare
Bibliografie selectivă