Informatii carte:

Educaţie pentru sănătate Clasele I-IV

Autor: Călugăriţă Angelica
Tip: Auxiliar
Materie: Opţionale
Clase: I-IV
ISBN: 978-973-7655-17-2
Data aparitiei: 2009
Pagini: 224
Format: 23x16cm
   
Pret: 13.9RON
Descriere:
         Lucrarea constituie un instrument util în dezvoltarea componentei de educaÅ£ie pentru sănătate in ciclul primar, atât în cadrul unui curriculum cât ÅŸi ca activităţi extracurriculare ÅŸi extraÅŸcolare.InformaÅ£iile cuprinse in aceasta lucrare vizează:
      -   cunoaÅŸterea ÅŸi aplicarea normelor de igienă personală;
      -   cunoaÅŸterea factorilor din mediul extern care influenÅ£ează sănătatea individului;
      -   păstrarea ÅŸi promovarea sănătăţii individuale prin prevenirea îmbolnăvirilor;
      -   formarea de priceperi, deprinderi ÅŸi obiÅŸnuinÅ£e de aplicare corectă a normelor igienico-sanitare;
      -   dezvoltarea unor deprinderi ÅŸi comportamente specifice educaÅ£iei pentru sănătate.

       Sănătatea constituie pentru toÅ£i temelia pe care se clădeÅŸte fericirea. Ocrotirea sănătăţii trebuie să pună accentul pe măsurile cu caracter preventiv. ÃŽn acest cadru, un loc important revine ÅŸi educaÅ£iei pentru sănătate a tuturor copiilor, adică a dobândirii de cunoÅŸtinÅ£e solide în acest domeniu precum ÅŸi a formării unor deprinderi igienice corecte.
Pagini mostra:



Din cuprins:
   1.NOÅ¢IUNI ELEMENTARE DE ANATOMIE ÅžI FIZIOLOGIE
1.Corpul omenesc
2.Rolul organelor în corp
3.Rolul organelor de simţ
4.Sănătatea şi etapele vieţii
5.Sănătatea şi boala
2.IGIENA PERSONALÄ‚
1.Despre igiena personală
2.Cum ne apărăm sănătatea
3.Igiena dinţilor
4.Igiena nasului
5.Igiena urechii
6.Igiena analizatorului vizual
7.Igiena picioarelor
8.Igiena părului
9.Igiena mâinilor şi a unghiilor
10.Reguli de igienă intimă.
11.Igiena îmbrăcămintei
12.Igiena încălţămintei
13.Ce sunt HIV ÅŸi SIDA ?
14.Tuberculoza (TBC)
3.ACTIVITATEA ÅžI ODIHNA
1.Regimul de activitate şi odihnă al elevului
2.Educaţia fizică, sportul şi turismul
4. SÄ‚NÄ‚TATEA MEDIULUI
1.Mediu înconjurător mediu sănătos
2.Curăţenia în clasa şi şcoala mea
3.Poluarea aerului
4.DeÅŸeurile
5. SÄ‚NÄ‚TATEA MINTALÄ‚
1.AutocunoaÅŸtere
2.Eu şi ceilalţi, locul meu în colectiv
3.Diferiţi şi totuşi la fel
4.Solidaritatea cu persoanele cu nevoi speciale
5.Identificarea şi controlul emoţiilor
6.Recompense şi satisfacţii
7.Porecle şi etichetări
8.Reacţii de teamă: faţă de învăţător, părinţi, note
6.SÄ‚NÄ‚TATEA ALIMENTAÅ¢IEI
1.Alimentaţia sănătoasă
2.Iodul în alimentaţie
3.Termenul de valabilitate al alimentelor
4.Dulciurile
7.SÄ‚NÄ‚TATEA REPRODUCERII ÅžI A FAMILIEI
1.Eu şi familia mea. Roluri în familie
2.Diferenţele între fată/ băiat.
8.CONSUMUL ÅžI ABUZUL DE SUBSTANÅ¢E TOXICE
1.Substanţe dăunătoare sănătăţii
2.Cum să spui NU! îndemnului de a consuma substanţe toxice
9.ACCIDENTE, VIOLENŢĂ, ABUZ FIZIC
1.Agresivitatea în mediul şcolar
2.Drepturile mele / drepturile copilului
3.Jocul - între dinamism şi agresivitate
4.Modalităţi de prevenire a accidentelor
BIBLIOGRAFIE SELECTIVÄ‚